Nepřijatelnost žádosti

Nepřijatelností žádosti rozumíme situaci, kdy je žádost předkládána za okolností, u nichž zákon stanoví, že pokud nastanou, není její podání možné. Nepřijatelností žádosti rozumíme také situaci, kdy předkládaná žádost nesplňuje zákonem definované podmínky, bez jejichž splnění je podání žádosti zákonem zapovězeno.

OBECNÉ INFORMACE

DLOUHODOBÉ VÍZUM

DLOUHODOBÝ A TRVALÝ POBYT

NEPŘIJATELNOST PŘI PRODLOUŽENÍ DLOUHODOBÉHO VÍZA

K žádosti o prodloužení doby platnosti a žádosti o prodloužení doby pobytu na dlouhodobé vízum je nutné ihned při podání dodat všechny zákonem stanovené náležitosti, zaplatit správní poplatek (u dlouhodobých víz, kde je tato povinnost zákonem stanovena) a použít oficiální tiskopis.

Prodloužení víza za účelem strpění pobytu na území musí žadatel podat osobně, v ostatních případech je možné žádost podat také poštou nebo do datové schránky Ministerstva vnitra. V případě použití datové schránky je třeba veškeré listiny (kromě cestovního pasu) k datové zprávě připojit v jejich elektronickém originále nebo převedené do elektronické podoby cestou autorizované konverze. Pokud je žádost zaslána poštou nebo datovou schránkou, můžete k žádosti přiložit prostou kopii stránky cestovního pasu s osobními údaji. Originál cestovního pasu poštou neposílejte.

Pokud podáváte žádost, která je spojena s povinností platby správního poplatku prostřednictvím datové schránky, je potřeba přiložit také žádost o sdělení platebních údajů. Tyto údaje budete potřebovat pro následné zaplacení správního poplatku.

Jestli nejsou uvedené podmínky splněny, stává se žádost nepřijatelnou a hledí se na ni, jako by nebyla podána. Poté vám ministerstvo nebo zastupitelský úřad tiskopis žádosti, veškeré předložené dokumenty a správní poplatek, pokud byl uhrazen, vrátí. Současně vás také písemně informuje o důvodech, kvůli kterým je žádost považována za nepřijatelnou.